Mer julgodis!!

Nu du Laila, nu ska du få se på julgodis!! Jag har bakat till dig idag, mest för att jag tycker det är så roligt att göra julgodis och vi redan har en hel massa till julafton... Jag har hämtat inspiration från den där boken jag läste hos Anna som hette nåt med systrar och sött.



Först gjorde jag vanliga Rischoklad, där jag bara har rört ihop smält choklad med puffat ris och rice crispies.
Sen gjorde jag en sorts pralin, med vitchokladtryffel-fyllning, som bara är dekorerad med lite smält vit choklad.
Sist gjorde jag en polkabräck, bara mörkchoklad på ett lager, vit choklad på ett och så på med krossade polkagrisar inna den vita chokladen stelnat, super enkelt och sååå gott!

Det blev massa polkabräck så lite till julafton har vi med!

Nu ska jag ta med mig min son ut på en promenad, vi ska gå en kvällsrunda och då får Albin sin välling i vagnen och sen är det bara att bära upp honom i sängen!

Kommentarer
Postat av: Tessan

ÅÅÅ vill oxå smaka polkabräck ;)

2008-12-15 @ 19:45:19
Postat av: Mamma

Nu får söstra mi minsann äta julegotter! Jag hade ju med mig lite smakprov från det du gjorde sist, men det kan ju Roffe äta upp nu med gott samvete, hi hi.

2008-12-15 @ 20:04:49
Postat av: Anna

Ååh, va smaskens det ser ut!!!

2008-12-16 @ 09:13:07
URL: http://annaskortoscrap.blogspot.com
Postat av: Charlotte

Vill bara meddela att polkabräcken var fantastiskt goda!!!

2008-12-16 @ 12:04:04
URL: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Åh herregud vad gott det såg ut!! Säg till om du får ngr över ;)



2008-12-16 @ 12:40:38
URL: http://uj76.blogspot.com
Postat av: Tippen

Tack Charlotte! va snäll du är! det ser ju supergott ut alltihop, smakade på det jag fick av Gunilla, och det var väldigt smarrigt. Knäcken hade du verkligen lyckats med, den var perfekt! skall gå och titta på ditt recept, och försöka göra likadant

2008-12-17 @ 13:08:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0