Borta bra men hemma bäst!

Visst är det väl så att det är riktigt finfint att bo på hotell, pyssla om varandra, äta goood hotellfrukost och bara vara men det bästa med allt är ju att komma hem, sova i sin egen säng, gosa lite extra med kisarna och framför allt, att man har ett hem att komma till! Jag är en av dom som faktisk uppskattar det jag har, varje dag tänker jag på det!

Hur underbart är det inte att ha ett hem, som är mitt, precis som jag vill ha det? Jag har en underbar man och en son som jag älskar över allt annat. Jag har en familj, som jag träffar ofta, nästan varje dag, hur många barn träffar mormor, morfar och morbror så ofta? Jag har pengar så jag klarar mig och skulle det bli kris finns det miljoner saker att dra in på! Jag har en bil som fungerar och som tar mig dit jag vill varje gång (och vi har inga lån på den heller). Jag har ett jobb att gå till, där jag trivs.

Just nu är jag ensam hemma, det händer inte ofta men David och Albin är ute hos Sara och fixar och donar lite och jag har passat på att vara hemma och baka lite bröd, annars hade jag säkert oxå följt med!



Jag har inte smakat på det än men det luktar ljuvligt, receptet kan man hitta här!

Över till helgen huvudutflykt, Sidvagns SM i Uddevalla!!
När jag slutat jobba så slängde jag mig i duschen och vi var iväg redan kvart i 7 (snabbt va, när jag va från jobbe några minuter i halv och cyklade dessutom!). Albin fick vällingen i bilen och somna som en stock, jag hade gjort räkmackor till oss på jobbet som vi smaskade på och vi var uppe i Värnersborg vid 9. Vi anade oråd redan när vi såg den överfulla parkeringen... Hotellet hade ett par stoora konferanser och dom hade middag i restaurangen på kvällen, samtidigt! Så när vi klev in i receptionen var det sånt liv att Albin vakna (annars är han inte lättväckt!) och när vi kom in i hissen blev han heöt lyrisk så det var inte tal om att få han att somna om... Vi slog på tven och la oss i sängen men han somna inte, David däremot somnade flera gånger om så jag fick lägga mig i skarven, med Albin på ena sidan och David på den andra. Vid 11 var vi båda trötta så vi bestämde oss för att stäng av tven och se om det kanske kunde få Albin att somna men det tog en stund och jag sov uruselt hela natten!! Hade vart bättre om jag tagit och lagt mig på golvet tror jag, det går bara inte att sova bredvid Albin!

Albin vaknade vid kvart i 6 och fick välling, sen var det high life, inget snack om att somna om i allafall... I restaurangen till frukosten var det kö, överallt!!! Det har vi aldrig varit med om och vi har ändå vart på x antal hotell nu. Alla konferanserna skulle oxå äta precis halv 8... Jag gick och plockade allt möjligt och så fick David och Albin sitta vid bordet, Albin trodde nog han var i paradiset, fick äta hur mycket frukt han ville/orkade!! Vi kom iväg vid halv 9, fick skrapa rutor för det var bara 2 grader ute. När vi kom fram fick jag klä Albin lite varmare, och han frös minsann inte, han hade t-shirt, Flecceunderställ, collegetröja, dunväst, byxor, sockar, regnställ, mössa, luva och vantar! Jag däremot frös lite mellan varven och med min stela nacke efter natten så blev det nästan nackspärr när vi åkte hem sen.

Jag går inte in på detaljer kring vem som körde om vem, vem som fick ras och så vidare utan det räcker väl med bilder och lite placeringar...?

  

I förska heatet gick det kanonbra, 4:a efter några varv och dom knappade in på 3:an! Så dör motorn!!!

Pappa och David leder av hojjen, brorsan gör tummen ner...
 

Dom som hade sånt läge på att plocka massa poäng till totalen!
Nu hade dom ju inte en chans på 5:e platsen som annars hade vart deras som i en liten ask!

I väntan på andra heatet var det 2 laddade gossar som spatserade nere i bandepån. Pappa fick igång cykeln och brorsan var ute och provkörde den, den gick som en klocka (i alla fall lät det så)

Innan start kom Tobbe & Henke i en något udda outfit...

Dom var ju så gott som klara för sitt 10:e SM guld så då var det guldhjälmarne och kostymerna på!

Andra heatet var iväg och det var ruskigt spännande hela tiden, Brorsan körde upp sig till en 5:e plats och var inte det minsta hotade bakifrån, det var nästan så man önskade att det var några varv kvar för dom hade chans på 4:e platsen!



Ser ju sååå bekvämt ut att köra i!

Efter ett poänglöst 1:a heat så slutade dom på 8:e plats i SM, men gissa vilka pojkar som var taggade till 1000 inför nästa säsong!?

Vi kom hem igår vid 7 och då körde vi om stan och köpte lite china-mat med oss hem, pappa kom och åt med oss när dom kommit hem. Jag somnade gott efter att tvättmaskinen kört klart (vid kvart i 10) och David hängde med pojkarna ut.

I morse vaknade jag av att Albin kom vid kvart över 5... Välling och sen la jag mig men honom i hans säng, han somnade motvilligt om efter en halvtimme eller så... Jag fick sovit en stund till innan han kom vid kvart i 7 med en mindre väldoftande blöja och ropade BAJS vid min fotände.

Vi gick upp och fixa frukost, tände brasan och sen vid 9 väckte vi pappan innan vi åkte till mormorn och hämtade henne för en sväng in till kattutställningen i stan. Albin var inte på sitt bästa humör så vi stanna inte länge utan åkte och handlade till söndagsmiddagen.

Nu kom familjen hem igen så vi ska strax åka bort till mor och far och äta (kotletter tror jag) och då tar jag med mig ett bröd, återkommer senare med hur det smakade!




Kommentarer
Postat av: Mamma

Lät nästan som du blivit religiös i början där! ;-)

Får vänta på utlåtandet om kotletterna...

2008-10-19 @ 19:46:04
Postat av: Mamma

Ser nu att det var ju brödet som du skulle ge ditt utlåtande om! Jag kan göra det.



Gott! Rekommenderas!

2008-10-19 @ 20:37:25
Postat av: Anna

Otur killarna hade i första heatet!! Men på Tobbes listor är de 7:a....



Förresten, när HN pratade med Tobbe idag, frågade de om bilder från tävlingen. Tobbe sa att Race säkert hade bilder. Men då sa de att de hört att det var en Charlotte Jönsson som kanske oxå hade tagit kort!

Har HN hört av sig? Det hade ju varit kul!

2008-10-19 @ 21:19:52
URL: http://annaskortoscrap.blogspot.com
Postat av: Charlotte Jönsson

Anna: HN ringde och det är min bild i tidningen! Tyvärr hade jag inte så många bilder eftersom Albin var vaken och hängde efter mig....

2008-10-20 @ 07:38:39
URL: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/
Postat av: Lina

men gud så gott det såg ut!

2008-10-20 @ 12:15:50
URL: http://linasvilladesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0