Svamp!!



Gissa vart vi varit idag!!!

Albin har vart i svampskogen för första gången och han fullkommligt älskade det!! Trattkantarellerna fanns precis överallt och han plocka som aldrig förr, visst slank det ner en och annan svamp som inte var en trattis men mormor sållade bort allt konstigt som Albin fick tag i.

Hade med mig stora kameran och gick in för att ta så många bilder som möjligt!
Här kommer några smakprov!

   
 

   
   

 

Och så får vi ju ha några bilder på skogens guld, svamparna!!

   
 

När vi var på väg hem och körde förbi Rolfstorp Folkets Hus så var det några Koer (här i Tvååker säjer vi koer och inte kosser!) på vift!


När vi kom hem gjorde vi (läs: mamma...) i ordning svampen och käkade smörgås med svampstuvning, det var fullständigt ljuvligt!!
 

Medan mormorn fixade stuvning så fick Albin pannkakor som var över från gårdagen.


I morse var vi på mamma-barn gruppen och Albin var så duktig och snäll, mitt arma modershjärta svämmar nästan över av stolthet när han är så "väluppfostrad"! På vägen hem somnade han i vagnen som planerat och då är det tur att vi har Fjanten som kan vakta sin "lill-kusin"...
 

Fick yttligare en upplyftande kommentar av en annan mycket kär vän, för att inte säja bästaste vän!!!

Martina skrev så här:

Hej sitter och läser lite på bloggen och fastnar även jag vid inlägget om dagis/förskola.. Min mamma har 7 barn och inte någon av oss har gått på dagis. Hon har heller inte haft föräldrar som passat oss utan själv tagit hand om oss. Om jag får säga det själv så har vi klarat oss alldeles utmärkt.

Jag kan inte annat än att hålla med!! Är det någon som kan allt och kan klara vad som helst, så är det Martina, hon kan allt!! Då kan man ju tänka på hur lyckligt lottad man igentligen är som har dessa lojala, förstående vänner som man tyvärr träffar allt för sällan...

Nu ska jag kolla färdigt på CSI, sen blir det sängen...


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ååh, vad mysigt vi hade det idag!

2008-10-06 @ 22:13:40
Postat av: Eva

Ååh vilka fina skogsbilder. Tror minsann jag kan se var ni var nånstans.

2008-10-07 @ 08:04:40
Postat av: Charlotte Jönsson

Mamma: Ja, det kan vi väl göra om, snart!!



Eva: Det tror jag säkert att du vet :-) Men jag tänker inte avslöja nåt!

2008-10-07 @ 08:09:28
URL: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/
Postat av: Lina

ååååååå avundsjuk jag! Vi ska nog till Derome nånstanns imorgon... där alla e ;) Väldigt fina bilder... Visst e det mysigt med hösten? kram

2008-10-07 @ 11:47:50
URL: http://linasvilladesign.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Lina: Jag är en höst/vinter människa, älskar att mysa på hösten med levande ljus inne, eller ta på sig kläder och vara ute. Mmmm, längtar redan efter vintern!!

2008-10-07 @ 12:20:59
URL: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/
Postat av: johanna

Ohhh de e så himla mysigt att plocka svamp....

Det gör vi varje år flera gånger, ska nog ta en tur snart igen, man blir sugen när man ser dina bilder...

Jättefina foton... /johanna

2008-10-08 @ 17:29:06
URL: http://johannaandthefamily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0