IKEA, paj och Coyote ugly!

I morse bestämde sig Nusset för att det var slut med sovmorgonar och väckte oss med det piggaste "HEJ" ni kan tänka er, då var klockan 5...

Vi låg kvar och drog oss i sängen en stund, ja, jag och David då, Albin flög runt som en vante i sängen, upp och ner! När klockan var 9 så packade vi ut oss i bilen och styrde mot IKEA. Lite lunch i magen och sen vid halv 1 åkte vi hemåt igen med massor av idéer och lita bra-att-ha grejer.

Väl hemma kom mormor och fikade lite, sen kom Stesse, Carro och lilla Ilia så vi gick ut och prata lite med dom. Ilia var inte blyg minsann utan klev fram till Albin direkt och ville kramas, det ville inte Albin som höll hårt i sin mamma... Dom var bara här och lämna av tältet sen åkte dom igen och jag åkte och handlade ingredienser till kvällsmaten.

När jag kom hem så kom Björklund och Mattias och drack kaffe medan jag donade med förberedelserna för maten. Albin och David gick ut igen när  pojkarna åkt och jag kunde fortsätta på kvällsmaten. Pappa och brorsan kom hem och brorsan är jättedåligt, och han har vart i Uddevalla och tränat i 2 dagar! Blev lite arg på pappsen som lät han träna när han var så dålig! Han ville inte ha någon mat men vi andra smaskade glatt på "Davids smulpaj"... Jag kallar det för David för han hade helt otippat gjort mat en kväll till mig och brorsan och då hade han gjort denna pajen, han som aldrig lagar mat! Det är kassler, brocooli, ost och äggstanning i en form och sen smulpaj ovanpå, supergott!! Jag hade i lite majs för Albins skull med.

Jag hade ju bakat mjuk-innuti-kladdkaka igår och den var som godast i dag så vi fikade på den och då kom brorsan, för det gick ner minsann och som vanligt när jag har bakat något så säjer han "Mmmm va gott, sån här beställer jag!"

När det var färdigfikat så kom mormorn som vart på dans och hon åt pajen med god aptit hon med, medan brorsan byggde kappla ända upp till taket!

 
Kapplan räckte precis upp till taket!


Tornet var så fastkilat mellan golv och tak att det gick att ta ut en bit i mitten!

   
Sen skulle morbrorn försöka sig på att ta en bit till men det gick inge bra och på bild nr 2 så har det faktiskt börjat rasa...


Albin och morfar satt vid bordet och underhöll kisarna som tvunget skulle in i buren som mormor skulle låna...

Nu sitter jag och mannen och kollar på Coyote Ugly på 5:an (ja, jag kan göra två saker samtidigt) så jag ska väl lägga ner laptopen och bli lite mer social...

I morrn ska jag ringa BVC och hoppas få komma dit och kolla på Albins tumme...

Natti...

Kommentarer
Postat av: Mamma

Whoo, vad det rasade! :-D



Åt inte Coffe av pajen alls? Han kunde väl behövt lite näring, fy vad han såg ut... :-(

2008-09-28 @ 21:18:51
Postat av: Charlotte Jönsson

Nää, han såg broccolin och sa att han var ju inte så hungrig ändå... Får väl fixa honom nåt nyttigt i morrn!

2008-09-28 @ 21:24:26
URL: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/
Postat av: Anna

Albins tumme?? Vad har jag missat?

2008-09-29 @ 09:29:53
URL: http://annaskortoscrap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0