Mer JUL!

"MER JUL, jag vill ha, mer mer, ge mig mer mer..."

I går tröttnade vi på att vänta på pappan som bara jobbar & jobbar så vi åkte ut till Öströö som hade sin årliga julmarknad. Vi drack glögg, åt pepparkakor, gick in och kollade på lammen, kikade på tomten, klappade hästarna och slutligen fick vi handlat med oss lite nybakat bröd och ekologisk blåbärsglögg!



När vi var klara åkte vi och mötte upp pappan och morfarn och såg ut varsin gran till oss, innan vi åkte hem till mormorn och morfarn och åt lunch. Albin fick åka vidare hemmåt med en väldigt trött pappa medan jag åkte och handlade till kvällen.

Jag gjorde en variant på Pernilla Wahlgrens Ingefärskyckling med julmustssås och till kaffet gjorde jag en pepparkakskladdkaka. Mormorn, morfarn & morbrorn kom hit och vi kollade både lite på Sunes Jul och Tomten är far till alla barnen (man kan helt enkelt inte se den för många gånger!).

Imorse ringde morfarn vid 8 och hade då börjat knåda pepparkaksdegen och undrade om här fanns någon liten kille som var sugen på att hjälpa till. Det fanns det! Albin packade ner sitt fina muminförkläde, sin kavel och sina pepparkaksformar och sen gav vi oss iväg och hjälpte morfarn med baket!

Precis när vi kom dit så smet den tjocka katten Asta upp på bordet och lyckades sätta sin signatur på den färdigkavlade degen...



Albin var i sitt esse hela tiden, han kavlade, stansade och åt.



Men det bästa av allt är ju att få sitta precis bredvid morfarn och bara titta, fråga och såklart gosa lite i mellan åt...



Det blev en hel del, grisar, katter, hjärtan, granar och en stor ko!



Nu sover Albin gott i soffan och jag ska passa på att ta en svängom med dammsugarn och i eftermiddag tänkte jag ev åka till Falkenberg med lite julklappar och sen kanske även ta en tur till Skamm och köpa nytt underställ till Albin, från Blingo!

Förresten!
Varför har alla slutat kommentera?! Det som är så roligt att läsa...
Jag ser ju på statistiken att jag har en stadig läsarkrets varje dag.
Så skärpning nu gott folk, mer kommentarer!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ho ho, nu kommenterar jag. Men det blir ju lite enformigt med bara mig...

2009-12-21 @ 12:00:41
Postat av: Charlotte

Tack söta, snälla mammsen! Det är inte alls tjatigt!

2009-12-21 @ 12:03:40
URL: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/
Postat av: Tessan

God Jul till er alla

2009-12-21 @ 17:07:45
Postat av: Malin

Ni har haft en del mys i helgen med ser jag! Det är härligt!



Jag förstår precis vad du menar med att det känns som om man "träffas" oftare än vad man gör via Bloggen, det är på både gott och ont kan jag tycka... kram på er, skönt att albin är frisk igen!

2009-12-21 @ 20:43:24
URL: http://femifamiljen.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0