Lycklig!

Just nu känner jag mig faktiskt så! Jag har haft en toppendag på jobbet, snälla,& glada kunder, lagom att göra, trevliga och fantastiskt roliga jobbarkompisar.


Igår jobbade jag hela dagen och när jag slutat så kom David och Albin och handlade och vi bestämde oss för att köpa grönsaker och dipp, det var längesen vi hade och det var ju såklart lika gott som vanligt. Albin älskar att plocka med händerna så det var ju himmelriket för honom...


Jag gick och la mig i tid igår, för det är ju bara 2 gånger i månaden som jag börjar så tidigt som halv 7, men vad jag trivs med det! Det har alltid vart min melodi, att kliva upp i god tid och sen komma hem i precis lika god tid. Nu är det ju oftast inte så men man kan inte få allt, jag är så nöjd med mina tider och mitt schema, tänka att det faktisk blev så som jag hoppades på, att kunna jobba såpass lite att Albin slipper vara på dagis och ändå klara det bra ekonomiskt för det gör vi.


Hur som helst, så låg Albin hos oss när jag vaknade av att han sparkade på mig vid kvart över 5 och det var inte lönt att försöka somna om eller ens tro att Albin skulle göra det så vi gick upp! Albin fick sin välling och jag passade på att läsa HN och äta lite frukost innan vi satte oss i soffan för lite Albin-Mamma-mys. Pappan väckte vi vid kvart över 6 (då hade hans klocka ringt 2 gånger redan...) och sen åkte jag till jobbet så fick pojkarna göra sig i ordning för Albin skulle till sin farmor idag och dom hade visst vart i stan hela dagen, hälsat på faster Evelina och sånt. David har vart och hjälpt sin kusin att byta fasad på huset (vi har visst behövt byta vår fasad sen vi flytta in, men det är visst inte lika intressant...).

När jag slutade vid halv 4 så var David inte ens på väg att hämta Albin så jag tog tag i middagen själv och gick runt i butiken och letade inspiration och vem är bättre på att inspirera än Ida?? Mer sprudlande och fantastisk person får man leta efter, hon är en sån person som man bara blir glad av att se, ALLTID, hon är själv alltid glad! I alla fall så tyckte hon att vi skulle ha tacos (för det var hon sugen på) så jag gick bort till taco-hyllan och då fick jag syn på burrito och till det blev det grönsaker och pitabröd. Men eftersom jag var lite hungrig redan då så köpte jag små kex och lite skagenröra...

När jag kom hem så var det tyst och stilla i huset så jag passade på att dammsuga av, duscha (ensam för en gångs skull, annars ska alltid Albin vara med), röja av lite och börja med maten så när mina älskade pojkar kom hem så hade jag gjort små "snittar" med skagenröra, mycket uppskattat...



Försökte ta några bilder på mitt lilla hjärta medan den strimlade biffen stod på spisen och pitabröden låg i ugnen men det gick sådär... Han har blivit väldig "slarvig" på senaste, kastar saker, ropar och gapar och tramsar när man ber honom om saker, hoppas innerligt att det bara är en fas och att det går över snabbt, jag vill gärna ha tillbaka min "ordentliga" lilla kille...



Nu är vi mätta och belåtna, Albin ligger i sin säng och sover sött, jag sitter och kollar på melodifestivalen med laptopen i knäet och en kopp te bredvid mig, David stack precis bort till pappa för att kolla hur det går för dom för dom mekar med sidvagnen ikväll, han och brorsan. Jag fick skickat med honom kameran för jag vill med se jue! Kanske lägger in bilder sen om det blev några bra. Fick i alla fall för mig att ta några kort på Pyzen när jag ändå hade kameran i högsta hugg men han tyckte inte heller det var nån hit att få en kamera upptryckt under nosen...



I morrn är vi lediga och då tyckte David att vi skulle åka och hitta på nåt. Han har jobbat så mycket det sista och vi var ofta ute och hittade på saker varje ledig helg förr men nu var det ett tag sen och jag tror att han saknar det lite. Jag gör det ju såklart, men jag utflyktar ju på egen hand (eller inte helt själv, Albin får ju vackert hänga med...) oxå men visst saknar jag våra små helg utflykter.

Vi har pratat mycket om det här med att så många går ifrån varandra nu, det är ju nästan som om det är "inne" på nåt knäppt vis att dela på sig. Varför kämpar

folk inte hårdare?? Jag vet ju naturligtvis inte alla orsakerna till varför folk går i sär men det måste gå att åtminstonde försöka! Har man barn, hus och allt det där andra så måste det ju vara värt i alla fall ett försök, eller?? Vi har i alla fall nästan kommit varandra närmare, kanske inte hänger upp sig på dom där småsakerna som man lätt gör, eller i alla fall jag tänker ofta på det nu att inte hålla på och gnälla på skitsaker, utan istället tänka på allt som David trots är och gör för mig. Han är otroligt oegoistiskt och gör så gott som allt jag ber honom om men han har inget vidare minne och det är ju det som händer när jag kan irritera mig på något och då tänker jag på det, att han har ju faktiskt inte gjort det med vilje, utan har har bara glömt...

Nu har jag lyssnat på alla låtar i melodifestivalen och det började ju bra med dom första 2 låtarna men var sjutton hände sen?? Vad i hela friden gör Carolie af Ugglas över huvudtaget i denna tävling??  Hur som helst så tycker jag att bidrag nummer 1 var helt klart bäst men då har jag iofs inte tittat så noga, bara lyssnat.

Nu ska jag fortsätta kolla och krypa ner under min ullfilt!



 


Kommentarer
Postat av: Mamma

Får ja fölla mä?

2009-02-07 @ 21:14:37
Postat av: Charlotte

Såklart, mammsen!

2009-02-07 @ 21:21:16
URL: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/
Postat av: Tessan

Kan ju bara instämma vad det gäller af Ugglas..... Vad mysigt det låter med utflykt... själv ska man ju jobba.... Kram

2009-02-07 @ 21:34:07
Postat av: Anna

Va härligt det låter med en liten söndagsutflykt!



Har inte kunnat höra melodifestivallåtarna, jobbar ju. Var lite nyfiken på Shirley Clamp, älskar hennes röst!

2009-02-07 @ 21:58:16
URL: http://annaskortoscrap.blogspot.com
Postat av: Anna

Såg nu att hon visst inte gick vidare...

2009-02-07 @ 21:59:27
URL: http://annaskortoscrap.blogspot.com
Postat av: Anna

Har fört över pengarna för ljusen!

2009-02-08 @ 07:07:40
URL: http://annaskortoscrap.blogspot.com
Postat av: Charlotte

Anna: Va bra, jag beställde ljusen i onsdags (fick Louise beställning då) så det borde snart vara på väg!

2009-02-08 @ 08:11:05
URL: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0