Äntligen!

Som Albin har längtat dessa sista dagarna.
Idag var det då äntligen dax att få komma till dagis!

Vi möttes av massa glada barn och Emil bara satt i vagnen och tittade på alla med stora ögon.
Eftersom vi hört att det skulle vara ommöblerat så gick vi först in en vända och kikade men sen kunde Albin inte hålla sig längre utan sprang ut och började genast leken med sina kompisar.

Jag stod kvar en lång stund och pratade lite med fröknarna och sen gick vi ut och kramade storebror innan vi traskade hemåt igen. Emil somnade i vagnen och sover än, då passar jag på att dona med lite papper.




När vi ändå är inne på ämnet "dagis & fröknar" så tänkte jag bara passa på att göra ett litet förtydligande.
Det har debatterats rätt frisk på en del håll nämligen om just detta.

Jag vet att det heter Förskola & Förskollärare,
men här hemma säjer vi dagis och dagisfröknarna.

För mig har det (och kommer alltid) att heta just dagis, för att skola är något helt annat.
Bara så ni vet!


Kommentarer
Postat av: Emma

Håller helt med dig, här kommer det oxå alltid att heta dagis, men vet att det inte är så omtyckt av alla ;)

2011-08-23 @ 11:18:26
Postat av: Malin

Haha, jag som förskollärare säger alltid förskola och vet att det inte "uppskattas" av alla för de tror jag pratar om 6-årsverksamheten som heter förkoleklass!



MEn jag har heller inget emot att familjer hemma säger "dagis" o "fröken" (vilket barnen på jobbet kallar mig) Däremot é jag väldigt trött och frustrerad över att det i media, både tidningar, nätet och tv, och bland våra politiker används "dagis" som allmängiltigt. (gärna blandat med förskola som om det vore två olika saker...) Det har trots allt hetat Förskola sedan länge, och 1998 fick vi egen läroplan med mål att sträva emot i vårt arbete med barnen. (tyvärr är många förskolor lite sämre på att förmedla detta till föräldrar).



Bara en liten ståndpunkt!

Kul att han trivs så bra nu!!!

Kram

2011-08-23 @ 12:59:51
Postat av: s

Men vet du inte att de heter pedagoger nu ;)



2011-08-23 @ 14:03:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0