Smarrig & Enkel gratäng med kassler

Detta är en superenkel och uppskattad vardagsrätt som jag älskar!
Den funkar att bjuda på oxå och är perfekt att förbereda om man vill det.



Jag har inga exakta mått men det behövs inte heller.

Du behöver:
Ris
Kassler
Fryst mix, Ärtor/majs/paprika
Beanaisesåspulver (en såndär 3 pack)
Riven ost.

Jag kokar alltid mitt ris i ugnen, superduper smidigt och perfekt när man gör denna gratäng, men det går givetvis bra att koka det precis hur man vill.

Koka riset direkt i ugnsformen
(häll på kokande vatten in i ugnen i 20 minuter på 200 grader med lock eller något annat ovanpå, typ en plåt.)
Gör beasåsen som det står på paketen (något lösare) 
När riset nästan är klart tar man ut det, blandar med lite grönsaksmix.
Lägger stavad kassler uppe på och häller över såsen.
Ost på toppen och ställ tillbaka tills osten smält och fått lite färg.

Extra festligt blir det med en smarrig sallad till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0