En dag i Lillebrors liv - 5 månader

Jag har, precis som Ida, sett flera mammabloggare som skivit ner hur en dag ser ut i deras bebisars liv och nu tänkte jag göra desamma. Det kan ju vara roligt att jämföra längre fram.

06.00 Lillebror vaknar och oftast är pappan fortfarande hemma och går upp, byter blöjan och kommer in med honom till mig. Där ammar jag honom och han somnar om till ca 7.30 - 8.00.

07.30 Vi går upp, tar på kläder, myser lite med storebrorsan som vart uppe sen 6.00.

08.30 Frukost! Lillebror får en tallrik gröt (det är väldigt olika hur mycket han äter) med lite fruktpuré och jag & Albin äter vår frukost samtidigt.

09.00 Vi tar en promenad i vagnen. Ska storebror till dagis så går vi med honom dit annars tar vi bara en promenad runt huset eller en sväng upp och ner på gatan, så Lillebror somnar. Han sover oftast en timme eller så.

10.30 Lillebror får lite "mellis", bröstmjölk!

12.30 Middag! Vi provar lite olika smaker, just nu är det bara morot som funkar, av allt annat klyker han sig efter ett par skedar. Till det får han vatten och det funkar jättebra. Lite beroende på hur mycket han ätit till "middag" så får han ev lite ersättning efteråt, ca 100 ml.

13.00-16.00 Här emellan är det väldigt olika hur dagen ser ut, men oftast somnar han efter middagen men ibland sover han 30 minuter och ibland 3 timmar.

16.30 Mellis igen, mer bröstmjölk.

17.00 Ev. en liten powernap så han orkar vara vaken till 20.00

20.00 Nattning! Bad eller dusch, pyjamas, massa gos och sen kvällmaten. Först ammar jag och sen erbjuder vi ersättning, ca 120 ml. Oftast äter han inte riktigt upp utan somnar vid flaskan och vi bär upp honom till hans säng, i hans rum. Han sover hela natten, ev får jag gå upp någon gång och stoppa i nappen. Sen sover han till 06.00.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0