Vår lilla samlare...

Jag och Albin har vart på Gekås nu i kväll och när vi kom hem så la jag alla nya barnkläder i tvätten och passade på att slänga med Albins kläder och tjockare tröja han haft på sig.

Nästan direkt hörde jag hur det skramlade mystiskt från maskinen och tog för givet att Emil vart där och stoppat i något olämpligt, men det var visst inte så...



När jag plocka ut maskinen och hittade detta så erkände Albin att det var han. Detta hade han hittat på strategiska platser i varuhuset medan jag handlade, trots ganska stränga förmaningar om att han inte fick plocka saker från golvet, hur spännande de än såg ut. Tror inte riktigt han gjort som jag sa...

Han hade alltså hittat 2 skruvar, några små stenar, ett nagellack, en buljongtärning, ett klistermärke, någonslags sprik (eller kanske popnit) & ett plast märke för ett plagg (eller dyl) innehållade fjädrar...

Mamman var sådär glad, men efter att vi lyckats lista ut att det inte var något han tagit i affären (naglacket hade han hittat på toa golvet (uääk!) medan han väntade på mig) så blev jag lite lugnare även om jag var ganska arg. Dessutom hade den nytvättade tvätten en svag doft av buljong...


Kommentarer
Postat av: Malin

Hahaha skrattar för mig själv, det är underbart med barn och deras infall att göra saker som man minst av allt förväntar sig :-)

2011-11-28 @ 20:59:10
URL: http://veckanmedmalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0