Mammas supergoda äppelpaj!



Idag har jag bakat mammas underbart goda äppelpaj.
Eftersom att vi äter äppelpaj (eller bakverk överhuvudtaget med äpplen i) till leda på hösten så tänkte jag faktiskt göra en egen nu, såhär i början av hösten för än har man inte hunnit tröttna.
Denna goda äppelpajen är det i och för sig inte så stor risk att man tröttnar på för den är ljuvlig och löjligt enkel!
Ni som var på mammas ljusvisning i måndags, detta är den ena pajen!


Mammas goda Äppelpaj!

5-6 äpplen
125 g smör
1,5 dl socker
2 dl mjöl
1 tsk bakpulver 
(kanel)

Smält smöret, rör ner mjöl blandat med bakpulver och socker.
Lägg skalade och klyftade äpplen i en form,
(jag strör över lite potatismjöl & kanel) och bred smeten över äpplena.

175-200º 30-45 minuter.

Mamma & Jag dubblar alltid detta receptet.
Lycka till!



Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja, den är inte dum den!

2011-09-18 @ 17:53:23
Postat av: Eva

Den brukar jag också göra. Så enkel och så god.

2011-09-18 @ 20:58:07
Postat av: Lina

Mmmmm så gott!!!

2011-09-19 @ 14:32:44
Postat av: Alexandra - kärlek på tallrik

Mmmm, den ser ju verkligen inte fel ut! Gott =D

2011-09-19 @ 19:02:36
URL: http://daedalsmat.sajto.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0