Jobbehelg och tjejtårta!

Denna helgen har vart en av mina jobbehelger på ICA så jag jobbade 10-16 i går och 14-18 idag.
Dessutom var vi på OS-fest med gamla dagisgänget i går kväll, så nu är det lite sömnigt och gäspigt ska jag erkänna. Igår morse gjorde jag klart en tårta som mitt söta lilla kusinbarn Alva skulle ha till sitt barnkalas.
 
 
Det verkar ha vart väldigt svårt att gissa vad det är för något så det är väl lika bra att jag säjer det då, det är en kanin (Både Albin och min pappa gissade på hund...).
 
Alvas egna önskemål va att den skulle vara rosa med vit spetskant, blommor och en katt.
Nu visste ju jag att dom hade fått en kanin så jag chansade på att göra det i stället och det blev tydligt jättebra, hon var så nöjd så! Hoppas den var god oxå för Alva hade valt själv.
Det var ljusa chokladbottnar, hallonmousse och mjölkchokladmousse, sen hade jag spacklat med en marängsmörkräm innan jag la på marsipanlocket.
 
Nu ska jag ge mig ner till soffan och kolla på Solsidan och dricka lite glögg, sen blir det dusch och sängen bums!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0