I svampskogen!

En sån massa svamp vi hittat idag!
 
Efter middagen åkte vi ut på en liten tur.
Vi hade givetvis packat fikakorg och med oss hade vi även ett stycke mormor i urfånigt, grönt nät, över håret.
Jag fick inte ta bild på det annars lovar jag att jag hade lagt ut det men ni kan tro att jag skrattade gott för mig själv när hon småpratade med andra svampplockare vi mötte, helt ovetandes (eller bortglömt i alla fall) om att hon såg ut som om hon rymt från en avdelning för mentalsjuka...
 
Jag bjussar i alla fall på de få bilderna jag har, vi var lixom upptagna med att plocka och rensa svamp (jo, vi rensar samtidigt som vi plockar, så är det bara att ösa i grytan när man kommer hem!).
 
 
Båda barnen var på strålande humör i skogen men för Emil tog det en stund, han var på sitt allra argsintaste humör direkt efter att han vaknat...
 
Nu ska jag ta tag i lite papper innan det är dax att packa väskan för morgondagens förskolefotografering!
 
 

Kommentarer
Postat av: ♥ ♥ MelissasPrinsar ♥ ♥ Tävling Pågår - Vinn MAM nappar!

åh va underbart gott me svamp!

2012-09-29 @ 19:40:22
URL: http://melissasprinsar.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0