Granola!

Jag har funderat på det här med Granola ett tag och idag fick det bli en test!
Vi äter mycket musli här men jag äter hellre yoghurt med bär, solrosfrö, pumpakärnor mm så det kändes verkligen som en grej för mig. Jag är inte superförtjust i massa nötter så jag gjorde min Granola på det jag tycker om och det blev såhär!
 

 5 dl havregryn
 3 dl dinkelflingor
2 dl valnötter
 2 dl sötmandel
 1,5 dl pumpakärnor
1,5 dl solrosfrön
 
0,75 dl honung
 1 dl koncentrerad äppeljuice
 0,75 Olja
 
1,5 dl torkade bär (Aprikos, tranbär & Russin)
1 dl Russin
 
1. Sätt ugnen på 175 grader.
 2. Blanda grynen med grovt hackade nötter, solrosfrö och pumpakärnor på en plåt med bakplåtspapper.
 3. Blanda ihop honung, olja och äppeljuice i en skål och ringla det över grynen. Blanda runt.
4. Rosta grynen i 15-20 minuter och rör om då och då.
 5. Ta ut grynen, låt svalna och blanda dem med den torkade frukten.
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Wow, det lät gott! Måste nog testas här hemma oxå :)
Kram Anna

Svar: Ja, det var verkligen supergott! Jag har redan ätit upp hälften...
Charlotte

2013-04-04 @ 21:44:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0