Underbara ungar!

Ja, alltså ibland är man ju lovligt trött på barnen, speciellt när dom bråkar men i denna veckan har jag varit så stolt över mina guldklimpar att jag kan spricka!
 
Här om dagen hade Emil tandläkartid och vi har förberett honom läääänge och han har varit väldigt motig och sagt varje gång att han minsann inte vill till tandläkarn. Jag hade verkligen inga höga förhoppningar om det där tandläkarbesöket men vi pratade om det hela förmiddagen och han var inte lika avig. Dessutom hade vi tid kl 13, mitt i maten och när Albin slutar skolan.
 
Jag sa till Albin att han fick gå själv från skolan till Vårdcentralen och han fixar det galant! Jag litar verkligen på honom, han är ordentlig och ansvarstagande när han får "uppdrag" och jag är aldrig orolig. Annat är det med den där lille mannen, jag skulle inte lämna honom utan uppsikt, som jag gjorde med Albin när han var tre år...
 
Men hur som helst, hos Tandläkarn. Alltså den ungen, han är verkligen inte förutsägbar. Han pratade oavbrutet i väntrummet så alla andra fick sig ett gott skratt och sen satt han som ett ljus i tandläkarstolen och gjorde precis som han blev tillsagd! Mamman stod brevid och gapade förundrat...När vi kom ut från tandläkarn så satt Albin så snällt och väntade i väntrummet och jag var stolt som en tupp över mina båda grabbar!
 
I dag på morgonen skulle Albin lämna ett par rör blod inför en operation han ska göra i januari, för att bli av med sina snarkningar. Jag hade inte varnat honom utan berättade för honom när vi klivit upp idag att vi skulle till VC och lämna ett prov. När vi kom dit tror jag fortfarande inte att han hade fattat vad det var han igentligen skulle göra utan han hoppade upp i mitt knä och pratat glatt med sköterskan. Jag bad honom titta åt ett annat håll och så pratade vi om fredagsmys och andra advent. Han sa inte ett ljud, inte ett ljud!
 
Dessutom satt lillebrorsan kvar i väntrummet och lekte, själv, hela tiden! Jag är så imponerad! Verkar nästan som om båda grabbarna liksom fattar att när det gäller så sköter man sig, eller?
 
Jag passar på att bjussa på lite tomtebilder, såhär på Lucia och allt!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Dom är jätteduktiga! Och så är det ju snart jul...

2013-12-13 @ 11:04:43
Postat av: Riggan

Så söta dom är

2013-12-14 @ 23:35:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0