Från soffan...

 
Vi kör lördagskvällen ifrån soffan, under en filt.
Tarzan på Disney Chanel, piggelin, festis och Alvedon...
 
Det är alltså Albins kost det där, han är lite sämre idag känns det som.
I natt, vid 4, kom han in till oss, ynklig och hade ont. Jag kände direkt att han hade feber och gav honom en alvedon efter att ha tagit febern. Han hade inte mycket 37.9 men han kändes ändå febrig och skakade av frossa.
 
Han har suttit på soffan mest hela dagen idag, varit upp och lekt med sin lillebror några korta stunder men eftersom han har lite ont av att prata så blir det oftast inga längre stunder. Morfar fick komma och hjälpa till att se efter grabbarna en stund mitt på dagen, jag hade ett par ärenden som var tvungna att ta itu med idag.
 
Emil tycker det är väl långtråkigt detta. Att Albin inte vill leka med honom tycker han är lite konstigt och att han dessutom får flera glassar på en dag tycker han är väldigt orättvist.
Men när pappan äntligen kom hem från jobbet i eftermiddags gick dom båda ut och lekte i snön. Pappan gjorde en pulka backa på Nordpolen (vilket visade sig vara pooldäcket vid närmare efterforskningar ;-)).
 
Albin är fortfarande jätteledsen för att han inte får vara ute i snön, men vi håller tummarna att den ligger kvar och kanske till och med förökas lite så han oxå kan få leka i den.
Jag ringde 1177 i morse, angående febern och där sa dom åt mig att söka på en gång men när jag sedan blev kopplad till VC så tyckte hon att jag skulle vänta och det var vad jag hade tänkt själv ändå.
Så länge han inte har högre feber, äter lite i alla fall men framför allt dricker, så ser vi på.
 
Någon som har erfarenheter av denna typen av ingrepp?
Hur var det för Er i såfall, efter operationen?
 

Nu ska jag återgå till Tarzan och fortsätta gosa med Albin!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: lle

Nu testar jag här :-)
Jag brukar söka på www.1177.se Där brukar vara bra förklaringar. Sök på "operation av halsmandlar". Erik tog bara polyper och var snabbt pigg igen. Krya på honom.

2014-01-18 @ 23:21:10
Postat av: Mamma

Hoppas han kryar på sig snart, och slipper feber o ha så ont.

2014-01-18 @ 23:22:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0