Lägesrapport

 
Idag är det väl inte så där jättelivat hemma. Såhär ser storebror ut och har sett ut hela dagen.
Halsen gör ont och han tar verkligen doktorn på orden vad gäller vilan och stillsamheten...
 
Emil tycker det är tråkigt, men verkar ändå förstå för han låter Albin vara i fred och som tur va så kom pappan hem tidigare nu i eftermiddags och tog med Emil ut i snön. Albin blev jätteledsen för han ville ju så gärna ut i snön han med!
 
Natten har inte varit någon höjdare den heller. Albin somnade ju bredvid mig i soffan och sov sedan gott till kl 2 i natt, då kom han snyftandes till mig och hade ont. Jag gav alvedon och kallt vatten och sen la jag mig hos honom. Kl 4 hade han fortfarande inte somnat även om han inte hade lika ont längre men då gick jag över till mig och han måste ju ha somnat någongång för jag hörde inget mer sen.
 
Jag somnade nog gott och vaknade med ett ryck strax innan 6, av snyftningar igen. Han fick Ipren och sen låg han kvar i sin säng en stund, jag vet inte om han somnade om men när Emil ropade bara 5 minuter senare så sa jag åt honom att vara tyst och komma till mig. Det gjorde han också men efter 10 minuter eller så hade han tröttnat och gick in på sitt rum. Otroligt nog stängde han sin dörr och lekte tyst på sitt rum tills Albin gick upp.
 
Albin har fått i sig lite middag, ett par piggelinglassar och nu dricker vi smoothie.
Han är lite ynklig emellanåt och vill gärna att jag sitter hos honom, och det gör jag ju så gärna,
min stora tappra pojke!
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Lilla Albin, det känns i mormorshjärtat. Hoppas det bättrar på sig.

2014-01-17 @ 21:18:40
Postat av: Anonym

Ge ipren var 8 timme och verkligen håll detta ge oxå Panodil/Alvedon kolla vikten hur mycket han ska ha att kombinera dom två (Ipren och Panodil) gör att den smärtstillande effekt blir bättre
har han jätteont och det inte hjälper med smärtstillande så åk in och sätt er på akuten och kräv ordentligt smärtstillande
har själv fått göra det när min son hade opererats akutpersonalen var inte glada och kunde inte förstå hur man kan skickas hem från en operation utan ordentlig smärtstillande att ta

2014-01-17 @ 21:28:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0