Bye bye gips!

Idag var det äntligen dags!
 
Albin skulle äntligen få bli av med gipset och spikarna i armen, som han gått med sedan den 12 april.
Klockan åtta skulle dom båda infinna sig på operation. Albin och pappa, för han ville ha pappan med och det förstår jag.
 
 
Jag och Emil var hemma och väntade. Eller alltså, hemma och hemma. Vi var inte med på sjukhuset. Jag stack bort till jobbet och gjorde lite fackligt med Frida medan Emil underhöll mormorn.
 
Vi passade på att laga lite mat i alla fall, till lunch, en paj och sen fick vi för oss att vi nog borde baka något gott till fikat, så dom riktigt kände sig välkomnade hem.
 
 
Emil satte igång med en sockerkaka medan pajen stod i ugnen. Ja, inte helt själv då utan med ganska mycket assistans från mamman.
 
Lagom till pajen var klar så dök våran allra bästa hårdrockskompis Oscar upp! Han var ute och körde motocykel och firade att han fått MC-kort för tung MC, genom att köra till Tvååker en sväng!
 
Jag och Emil bjussade på lunch och Emil ritade massor med finfina teckningar till Oscar, nästan alla på finfint rosa papper.
Vid strax innan två kom äntligen Albin & David hem från sjukhuset! Albin fick en paket som vi köpt till honom, Minecraft Lego. Så han började direkt bygga ihop det medan pappan värmde på pajen som var över och vi tre småpratade en stund innan det var dags för mig att åka till Malin för att bli av med lite hår och Oscar att köra hem.
 
 
Vi fick finfin post idag förresten!
 
När jag kom hem sen så satte jag igång med kvällsmaten och idag har David officiellt tagit sommar...
 
 
Sill & potatis!
(Jo, jag vet att det blev både en pajbild och en sockerkaksbild här, men jag kan ju inte fylla bloggen med mat och bak?)
 
Sen gick grabbarna ut en sväng och hittade ett jättefint fågelägg!
 
 
Nu ska vi bara se till att hålla Albin stilla i minst två veckor, helst fyra... Det började sådär bra med att han har sprungit som en tok ute idag. Hur sjutton ska vi lyckas med detta?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0