Det där med att kunna säga nej...

Det är verkligen inte min grej, det där med att tacka nej.
Jag vill nog påstå att jag blivit lite, lite bättre de senaste åren men ibland kommer det grejer som jag kanske igentligen borde sagt nej till men som jag tycker är så förbaskat roliga att göra så det bara gick inte.
 
Denna helgen till exempel. 
Jag jobbar på Ica, torsdag, fredag, lördag och söndag. 
Så dyker det upp en fasligt rolig beställning på tårtor som jag inte vill missa och en familjefotografering som heller inte går att säga nej till och sen har vi fyllt dagarna, med råge.
Man jag gillar det! Jag funkar som bäst om jag har mycket, helst upp över öronen, att göra.
 
Jag menar, även om jag ska jobba 13-21.15 på Ica, så vill man ju inte missa en fotografering med en helt fantastisk familj så den knör jag in på förmiddagen.
 
 
 
 
Vem skulle liksom säga nej till att börja sin söndag på det här viset? 
Underbara Skrea Strand i klarblå himmel, med tyllkjolar och lila blommor.
 
Nu sitter jag här och funderar på om jag nog inte borde gå och lägga mig ändå. I morrn är det både styrelsemöte, två fotogreferingar och packning inför ett par dagars kurs på Viskadalen på schemat.
Men jag ska erkänna, det är svårt att slita sig när bilderna är så himla fina och jag bara älskar att fota utomhus.
 
Nää, det får nog bli sängen ändå. 
Bjussar på bilder från Axels tårta som jag bakat till helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0