Frukostbröd, tårtor, torsk i folie och cykelrunda

Ja, idag har vi banne mig hunnit med en himla massa grejer!
 
 
Jag började med att baka av brödet jag förberedde i går kväll, så vi fick nybakat till frukost.
(Recept här)
 
Efter att vi alla provat det nya brödet til frukost så passade vi på att göra lite lekar.
Jodå, min make har minsann köpt en bok om lekar. Jag tror nog att det är en liten pik till mig som oftast inte leker med barnen, jag har aldrig gjort det, speciellt inte när dom var mindre, men nu börjar det ju bli lite mer roligt så då har han alltså köpt en inspirations-bok.
 
 
 
Vi körde både klappa-händerna lekar och som man kan se på bilden, gömma nyckel...
 
Sen följde en eftermiddag av tårtbak, lägenhetsbäddning, handling och middagsförberedelser, medan både David och Albin hade kompisar här. Eller tja, Albin hade Fritiof här men pappa Micke stannade en bra stund och då fick han både kaffe och tårta minsann.
 
 
Mer om tårtorna kan ni hitta här.
 
 
 
Denna tårtan passade jag på att köra bort till jobbet. Det tycker jag dom är värda som sliter så.
 
Medan jag ändå var i affären så köpte jag fisk för nu var jag så sugen på att grilla det och vi hade fått en hel påse färskpotatis av svärfar som jag skalade och vi sen hade till.
 
 
 
 
Supersmarrigt! 
 
Pappan skulle åka och jobba en sväng efter kvällsmaten så jag och grabbarna gav oss ut på en ordentlig cykelrunda!
 
 
 
 
 
 
 
 
Först bidde det en tur till skolan och för att leka lite på skolgården nu innan Emil ska börja där till hösten och efter det cyklade vi såklart bort till Munkagårdsskolan och kollade på djur, cyklade, klättrade, hoppade och allt annat man måste göra när man är barn och har massor med energi.
 
Vi avslutade med att cykla och krama morfar god natt och sen till mormor som var på jobbet och kramas där oxå innan vi cyklade hem och fick stoppa båda grabbarna i en väldigt välbehövlig dusch.
 
Nu snarkas det gott från en massa håll här hör jag och jag ska nog göra mannen sällskap vid tven, även om det betyder att jag nog får stå ut med lite fotboll...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0