Att ha gjort VMX-tävling i Getinge!

 
Alltså denna killen!
Han gör sina föräldrar så stolta så vi nästan spricker.
 
Idag var det dags för näst sista tävlingen i VMX-cupen för i år, i Getinge.
Nästa helg drar vi till Uddevalla för Superfinalen!
 
Albin & David stack hemifrån tidigt i morse, medan jag och Emil fortfarande snarkade gott (eller ja, gott och gott, Lolan var ju jätterastlös efter att grabbarna åkt så hon kom upp och lekte med mitt hår...).
När vi ätit frukost och packat in allt i bilen så åkte vi vidare och hämtade morfarn för att möta upp brorsan i Getinge och kolla på när världens absolut bästa unge kör cross (ja, lite partisk är jag nog allt).
 
 
 
Vi var nere i Getinge vid halv nio och vid nio var det dags för träning, följt av förarmöte och tidskval.
Albin kvalade så han fick välja som nummer 6 på grinden och döm om vår förvåning när han drar iväg och är tvåa i starten! 
 
Han höll sedan en tredje plats nästan hela heatet innan han blev omkörd och hamnade fyra för att sedan sluta femma efter att ha blivit omkörd när det flaggades gulflagg, vilket är förbjudet, man får inte lov att köra om på gulflagg så det var en ledsen och väldigt frustrerad kille som kom in i depån efter målgång.
Han är så himla lik mig på det där. Det finns få saker jag ogillar så mycket som fusk och när folk inte kan hålla sig till reglerna! Jag är väldigt (VÄLDIGT) nöjd med att jag lyckades hålla mig ifrån att gå fram till personen i fråga och dennes förälder och fråga om denne inte kan reglerna...
 
 
Vi tog matpaus och peppade så gott vi kunde men jag märkte på honom att det stack som en tagg i honom att han blev orättvist behandlad. 
 
I andra heatet gjorde han en favorit i repris och tog sig fram så han var tvåa i starten!
Herregud va vi hejjade på honom från bakom staketet där vi stod men redan efter ett par varv så tappade han mer och mer och vi fattade ju att det var något.
 
 
När han kom in var han väldigt besviken.
Mest på sig själv tror jag för han är en sån galen tävlingsmänniska och han sätter så himla höga krav på sig själv så det är inte klokt. Denna underbara lilla varelse som tar så mycket ansvar, alltid kommer i tid, glömmer aldrig saker och håller så hårt på regler och principer.
 
Jag och morfarn körde hemåt strax innan David och grabbarna, för dom skulle vänta på prisutdelningen och vi ville komma ut innan alla andra skulle ut och ner för samma slingriga lilla grusväg.
Jag fick bilder från prisutdelningen när jag kommit hem.
 
 
Jag bestämde mig för att skämma bort lite extra så när grabbarna kom hem hade jag förberett två paket till båda på trappen. Himla bra att samla på sig lite smågrejer när man är på Gekås...
 
Jag skrev två små lappar och hängde om paketen och Albin läste högt för dom båda när dom kom hem.
Två mindre paket Super Heroes-Lego fick dom.
Emil ville inte gärna följa med, han är ju inte superintresserad av tävlingen och lallar lixom mest runt för sig själv, kollar läget med grannarna, fyller på vatten, hänger på storebrorsan ibland och vill mest bara fika och äta jämt. 
Men idag fanns det ju inte val, mormorn jobbar och det var fint väder så då kan man gott hänga ute hela dagen lång.
 
  
 
Det var två mycket trötta killar den där pappan kom hem med...
 
Efter att ha vaknat till liv och byggt ihop sina legogrejer så stack dom över till grannen och har lekt ute med grannbarna till halv nio i kväll och då var det inga rena barn jag fick in.
Nu har dom ätit sen kvällsmat och ska strax kila i säng.
Jag och maken passade på att ta en kvällsmat på tu man hand medan grabbarna var ute och lekte.
 
I morrn har jag pappersarbete och sen har vi utcheckande gäster så det blir tvätt och städ, ett pass på simskolan och lämna bilen på verkstan med men annars hoppas jag på en lugn dag, med familjen och en god söndagsmiddag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0