Att ha närt en svampplockare vid min barm...

 
 
När jag satt med Albin hos frisören i veckan så fick jag bilder från mormor som hade med sig lillebror ut i svampskogen och den ungen är femjävlig på att plocka svamp rent ut sagt! 
Dom skulle visst inte vara ute så länge men det gick ju inte för det dök upp svamp överallt. 
Jag blev bjuden på kantarellmacka till kvällsmaten och den smakade precis ljuvligt!
Lillebror själv satte i sig 3 (TRE!) hela smörgåsar och frågade efter en fjärde... Men då fick det vara bra. 
 
 
 
Mormor hade en gryta på spisen med kantareller som höll på att förvällas och där gick han och nallade lite hela tiden tills vi åkte hem. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0